deniseinaustralie.reismee.nl

Nieuw-Zeeland

Nieuw-Zeeland..

Het zit er helaas al weer op! Maar wat hebben we genoten.
Eerste dagje kwamen aan in Auckland , hier was niet heel veel te doen dus hebben we vooral een beetje door het stadje gelopen en in de avond lekker wat gegeten. We waren vroeg gaan slapen want hadden 2 nachten overgeslagen.
Dag 2 vertrokken we om 08.35 uur naar het volgende plaatsje dit was Hot Water Beach.
We hebben eerst in de middag een wandeling gemaakt van een uur waar je op het strand kon lopen en je zag hele mooie rotsen. Daarna gingen we terug naar het hostel en konden we als we wouden nog naar het strand met het hete water. Het regende helaas wel, maar we zijn gegaan.
Je kon bij het hostel een schep meenemen en dan een gat graven.
De bedoeling is dus dat je het gat zelf graaft en dan onder het zand zit echt kokend heet water het was rond de 60 graden. Maar het regende en was best fris dus het was super lekker.
Dus we hebben lekker in de regen in onze bikini in een gat gezeten

Dag 3 zijn we om 07.15 uur naar Waitomo gegaan. Hier hebben we in de ochtend eerst een mooie wandeling gemaakt langs een snelstromende rivier en door grotten. Daarna kwamen we aan bij het hostel en zijn we naar een uitkijk punt gelopen. In de avond zijn we nog door de bossen gaan lopen om de glowworms te zien en jahoor we hebben ze gezien!
Dag 4 zijn we vertrokken naar Rotorua, hier hebben we heel de middag een beetje door het park gelopen waar ze kokende modderpoelen hadden en wat echt mega erg stonk naar rotte eieren haha!
In de avond zijn we nog naar een foodmarket geweest en hebben we heerlijk gegeten.
Dag 5 zijn we vertrokken naar Taupo, hier was DE bekende hike en die hebben we ook zeker gedaan met veel pijn en moeite zijn we de berg op gekomen. Het was 20 km wandelen , met veel trappen en hellingen maar het was het allemaal waard!
We bleven 2 nachtjes in Taupo en daar waren we ook wel heel blij mee , want de dag na de hike konden we bijna niet meer lopen van de spierpijn
Dag 7 zijn we naar Rivervalley geweest , dit was echt in de middle of nowhere haha , we sliepen met 20 mensen op een kamer echt een drama. We hebben hier ook vrij weinig gedaan alleen in de avond een drankje gedronken en een spelletje gedaan en daarna lekker op tijd gaan slapen.

Dag 8 kwamen we aan in Wellington dit is de hoofdstad. Het was ook wel een heel leuk stadje. We bleven hier ook 2 nachten dus zijn de eerste nacht met een paar mensen uit de bus op stap geweest en dit was zoals altijd weer heeeel gezellig! En de dag erna liepen we lekker met een kater in het museum waar we na een half uur denk ook weer uit zijn gegaan hahah.

Dag 10 zijn we naar Mahinapua gegaan, dit was ook een beetje een verlaten iets. We hadden in de avond een verkleed feestje en dit was opzich ook best wel gezellig en verder hebben we die dag niet zoveel meer gedaan. We kregen daar in de avond lekker eten we hadden aardappeltjes met boontjes en heerlijk vlees en niet te vergeten hadden ze gewoon APPELMOES!
Dag 11 zijn we naar Wanaka geweest dit is een heel gezellig plaatsje met een super mooi meer tussen de bergen en allemaal hele leuke restaurantjes. We wouden eigenlijk hier gaan mountainbike , want dit scheen de mooiste plek te zijn om het te doen maar helaas regende het dus ging het niet meer door.
Dag 12 zijn we naar het oh zo leuke feeststadje Queenstown gegaan, hier hadden we in de avond met heel de bus een etentje (wat niet echt te eten was, we kregen frietjes met kippenvleugels en spareribs, de frietjes was lekker maar de kippenvleugels waren super pittig en spareribs waren gewoon echt vies) maar goeddd...
In de avond zijn we met iedereen op stap geweest en hadden we een kleine kroegentocht dit was ook echt super gezellig! De dag erna hebben we lekker langs het meer gelopen en nog mooie foto's gemaakt.
Dag 14 zijn we vertrokken naar Lake Tekapo hier kwamen we rond 15.30 uur aan denk en toen hebben we eerst een beetje souvenirs winkeltjes gekeken en daarna nog boodschappen gedaan. Verder niet zoveel gedaan eigenlijk
En de laatste dag vertrokken we naar Christchurch hier kwamen al best vroeg aan dus toen dachten we van dan gaan we lekker de stad in en dumpen we onze tassen bij een hostel. Nou toen we aankwamen in Christchurch bleek er dus niet zoveel te zijn dus zijn we maar meteen door gegaan naar het vliegveld. We waren rond 16.00 uur op het vliegveld en onze vlucht ging om 05.50 uur in de ochtend dus we hebben echt heel lang op het vliegveld gezeten. Maar we hebben ons gelukkig niet verveeld haha.

En nu zijn we weer veilig geland in Melbourne in het mooie Australië en het lekker warme weer. En nu zijn ook de laatste 2,5 week aangebroken dus het is aftellen....

Kusjes x

Stefan

Wat een mooi verhaal zoiets vergeet jeje hele leven niet meer mooie foto's ook veel plezier nog de komende 2.5 week en de frikandellen liggen al klaar hahahhaha doei xx

Tonny van helvoirt

Hoi Denise je kunt wel zeggen dat je na dit avontuur en mooie dingen die je gedaan en beleefd hebt je weer een ervaring rijker bent!! We zien je ook graag weer in Nederland en vooral Gerian en Frank. Geniet nog even en ik vond het heel leuk om met jou een beetje mee te reizen via je mooie blogs!! Geniet nog even!! Goede reis terug!! Groetjes Tonny ?

Ans en Louis van Helvoirt

Hoi Denise.
Wat een leuke en bijzondere dingen maken jullie mee. Leuk voor ons om mee te lezen.
Geniet nog van de laatste weken in Australië en goede reis terug naar Nederland, waar ook weer uitgekeken wordt naar je thuiskomst!

Hanny van helvoirt

Hoi Denise wat hebben jullie een mooie reis gehad zoiets maak je nooit meer mee geweldig nog een paar weekjes en dan komen we je weer ophalen ik heb er heel veel zin in xxx oma hanny

Maria

Hoi denise
Wat een geweldige verhalen
Jullie hebben heel veel gezien en meegemaakt!!!
Wat een ervaring zeg
Maar aan alles komt een end
Nog ffe en je bent weer terug in nederland waar je weer een warm welkom krijgt dat weet ik zeker
Ik heb genoten van je mooie verhalen !!!geniet nog even de laatste weken
En goede reis terug
Groetjes maria??