deniseinaustralie.reismee.nl

Fraser Island

Zo weer even een kleine update....
We zijn ondertussen al weer aangekomen in Brisbane met een tussenstop in Surfers Paradise.
We hebben ontslag genomen op ons werk in Byron Bay , omdat we niet meer ingepland werden terwijl we om meer uren hadden gevraagd en het is echt veel te duur om in Byron te leven als je ook nog al je boodschappen en hostel moet betalen..

Dus we zijn 21 november vertrokken uit Byron Bay en naar Surfers Paradise gegaan.
Hier hadden we 5 nachten , ook hebben we de eerste dag dat we aankwamen meteen een kroegentocht erbij gekocht voor de vrijdagavond. Want ja wat moet je anders als je in een feest stad zit
De rest van de dagen hebben we eigenlijk vooral aan het strand gelegen en door het stadje gelopen. We hadden alleen een beetje pech want de tijd dat wij in Surfers Paradise zaten hadden alle 'schoolies' hier uit Australië , want die waren afgestudeerd en die komen dan daarheen om zich helemaal klem te zuipen.
Maar ondanks hun hebben we toch een super lekker tijd gehad in Surfers Paradise en hebben we een hele leuke stapavond gehad.

Op 26 november zijn we weer vertrokken met de bus naar Brisbane , we hadden deze zondag afgesproken met Julie, Annemijn en nog 2 andere Duitse meiden. We hebben eigenlijk heel de middag bij Southbank gelegen en een beetje gekletst.
Verder hebben we de rest van de dagen doorgekomen met door de stad te lopen en aan Soutbank te liggen en het bevalt ons prima hier.
We hebben ook een aantal cv's weg gebracht , omdat we toch wel een baantje willen zoeken hier. Maar het is toch best wel lastig om een baantje te vinden hoor.

We zijn gisteravond nog op stap geweest met een Nederlandse jongen en een Koreaans meisje, we hadden van te voren ergens wat gedronken en zijn daarna naar Fortitude Valley gegaan. Dit is een beroemd plaatjes in Brisbane waar alle leuke clubs en cafeetjes zitten.
En de tijd gaat echt megaaa snel , deze 2 maanden zijn echt voorbij gevlogen. En de maand december zal ook wel heel snel gaan want die staat helemaal volgeboekt met leuke dingen

We zijn 3 december vertrokken naar Noosa en hier hadden we eerst een overnachting en de dag erna hadden we meteen Fraser Island. We moesten die maandag om 6.00 uur eruit omdat de bus om 7.00 uur vertrok naar Rainbow beach.
Toen we aankwamen in Rainbow beach , stonden er allemaal jeeps klaar waar we mee de tour gingen doen.
De eerste dag hadden we alleen echt super slecht weer, want het regende weer heel de dag dus hebben niet zo heel veel kunnen zien van het eiland. Maar alsnog was de eerste dag een super leuke ervaring. We hebben allerlei super mooie dingen gezien.
De tweede dag moesten ook weer om 6.15 uur op staan voor een nieuw avontuur en gelukkig was het weer ook beter deze dag.
We zijn in de ochtend eerst naar een meer geweest en dat was helemaal in de bergen en het meer was groen dus dat was heel apart om te zien.
Daarna zijn we naar de champagne Pools gegaan en daarna nog naar een uitkijk punt waar je over heel de zee kon heen kijken.
Ook heb ik deze dag mijn eerste slang van dichtbij gezien het was een gele slang met zwarte stippen?

De derde dag zijn we naar Lake Mckenzi geweest dit is het beroemdste meer van Fraser Island en het was echt super mooi , helder blauw water en witte stranden.
Helaas konden we hier maar een uurtje blijven omdat we al weer op tijd terug moesten naar Noosa.
En natuurlijk heb ik op Fraser Island ook dingo's gezien , ze zagen er heel schattig uit!!
En de volgende update komt later.

Kusjes!

Gerian

Weer een mooie update. Nu op naar whitesundays. Zal ook weer een heel avontuur worden schat. ❤

Tonny van helvoirt

Hoi Denise wat een spannende blog wel leuk dat je nu al zoveel gezien en meegemaakt hebt geniet ervan want voor je het weet zit je weer in ons kleine kikkerlandje. Groetjes Tonny ??