deniseinaustralie.reismee.nl

Werk&Kayak

Toen we uitgecheckt waren bij het Nomads hostel moesten we ongeveer 10 minuutjes lopen naar het andere hostel.

We wisten niet waar het was dus deden het via Google Maps wat super goed hoort te werken maar het op dat moment niet deed. We dacht goed te lopen totdat we weer bij het Nomads hostel uitkwamen en natuurlijk helemaal stuk gingen omdat we een rondje hadden gelopen ?

Toen wouden we terug naar binnen gaan om op te zoeken hoe we dan wel moesten lopen en toen hielp de man van het hostel ons om daar te komen. Er waren 2 YHA hostels dus waren we vergeten welke van de 2 we hadden geboekt. Gelukkig lagen die 2 niet zo ver uit elkaar. We gingen naar de eerste maar daar hadden we niet gereserveerd dus liepen door naar de andere waar het wel goed was!

Deze middag hebben we eigenlijk niet veel gedaan vooral aan het strand gelegen en een beetje rond gelopen door het centrum van Byron Bay. We vonden het allebei wel een leuke plaats om langer te blijven dus besloten om hier werk te gaan zoeken.

We hebben overal onze cv's afgegeven en gewacht totdat we ergens reactie van kregen. Na het weekend op maandag zijn we weer langs alle tentjes gegaan waar we ons cv hadden afgegeven om te vragen of ze al iets wisten. Maar natuurlijk wist niemand ons iets te vertellen of we wel of niet daar konden werken. De dag erna kregen we gelukkig een mailtje van een hotel/appartementen waar we ook ons cv hadden afgegeven of we voor een training konden komen. We zijn die woensdag op training geweest en zijn meteen aangenomen gelukkig ?

Het werk wat we doen is Housekeeping , het is echt een heel leuk team met mensen van echt overal. Mensen uit Duitsland , Chili, Italië , Brazilië en nog veel meer. Het is best wel easy werk wel heel zwaar maar wel leuk. We moeten bijvoorbeeld bedden afhalen en dan weer opmaken , badkamers schoonmaken, stofzuigen en dweilen. Niet super moeilijk werk maar het moet wel allemaal op een bepaalde manier. Het verdiend gelukkig heel goed dus we blijven hier ongeveer een maandje werken en dan reizen we weer door.

We hebben ook wat super leuke meiden leren kennen uit ons hostel een meisje uit Duitsland en een ook uit Nederland. Hier zijn we eigenlijk ruim een week mee omgegaan totdat ze allebei verder gingen.We zijn een dag met ze naar het strand geweest en op stap geweest.

Natuurlijk was het zoals altijd heeeeel gezellig op stap! ??

De zondag na het stappen hebben we lekker uitgekatert op het strand , eerst een stukje pizza gegeten en daarna naar het strand geweest en daar heel de middag lekker in de zon gelegen en geluisterd naar live muziek. Op maandag hadden we eigenlijk vrij weinig te doen en wouden we naar een soort dierentuin gaan totdat de man van de receptie zei dat het de beste dag van om te gaan kayakken met dolfijnen. Natuurlijk hebben we dit toen gedaan.

Het was echt super gaaf, toen we voor het eerst de zee in gingen was het best wel even eng want we gingen echt super ver ook.

Natuurlijk waren ik en Juud weer de sloomste van de groep ?

Midden op zee zag je zo af en toe een keer een vis springen of een schildpad met z'n kopje boven water komen maar verder zagen we nog geen dolfijnen. Na echt heel ver te zijn geweest gaven we eigenlijk een beetje de moed op en gingen we naar het strand en daar een heuvel op om te kijken of we nog iets zagen.

En net op dat moment kwam er echt een hele groep dolfijnen aan zwemmen. Dus wij met z'n alle terug rennen naar de Kayak en kei snel achter de dolfijnen aan gaan. Het was zo bijzonder om mee te maken en vooral omdat je zo dichtbij komt, je kon ze echt bijna aanraken.

Daarna toen de dolfijnen wegzwommen zijn wij naar een stuk strand gegaan. We zagen in de verte al dat er flinke storm aan kwam omdat de lucht echt heel donker was en we allemaal flitsen zagen. Toen begon het ineens kei hard te regenen en zijn we gaan schuilen onder een afdak , de man van de organisatie had allemaal koffie en warme chocomel bij dus toen hebben we daar een soort picknick gehouden ??

Omdat het zo koud was besloot de man om ons op te laten halen met een auto zodat we niet terug hoefde met de Kayak.

Het was echt een super vette ervaring!! ??

Gerian roos

Mooi geschreven weer lieverd. ❤

Tonny van Helvoirt

Hoi Denise we kunnen niet zeggen dat het saai is wat jullie meemaken in Australië. Geniet ze en hè en het was weer een mooi verhaal. Groetjes Tonny

Stefan roos

Super gaaf jullie vermaken jullie wel daar moet heel de tijd lachen en natuurlijk waren wij weer de sloomste??...geniet ervan dames xxx

Hanny van helvoirt

Hoi Denise leuk om dit te volgen het was weer een mooi verhaal nog veel plezier samen gr oma